Warto pojawić się w sieci

Strona domowa / Blog / Wpis

Czym jest wizerunek sieciowy?

Zacznijmy od samego początku i zastanówmy się, czym jest nasz wizerunek stworzony w internecie. Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta- jest to nasza wizytówka i sposób reprezentacji jako specjalistów. Jest to prywatny profil, który możemy dowolnie kształtować pamiętając o zachowaniu prawdziwości umieszczanych w nim informacji. To właśnie od nas zależy jak uwydatnimy nasze atuty: nasze zawodowe zawodowe, jak i prywatne dokonania, ukończone kursy, umiejętności językowe oraz wiele innych rzecz. Czasami warto w zabawny, acz nieprzerysowany sposób przedstawić atuty swojej kandydatury.

 

Początki

W zamierzchłych czasach kiedy jedynym źródłem informacji była prasa, a sposobem na stworzenie swojej własnej, unikalnej marki osobistej była opinia publiczna. Dawniej wykreowanie takiej marki osobistej było trudnym zadaniem. Przedewszystkim już od samego początku trzeba było dbać o swój wygląd, mowę i posiadaną wiedzę, aby w ważnym towarzystwie lub na spotkaniu biznesowym nie popełnić jakiegoś faux pais, by swojego wizerunku specjalisty nie zburzyć.

Dzisiaj jest inaczej, to co prezentujemy na pierwszym planie pozostaje ukryte za szkłem monitora, a naszą postać kreujemy przede wszystkim na dostępnych portalach społecznościowych takich jak Linkedin, GoldenLine, Tweeter, Google+ czy Facebook. Oczywiście, nie musimy od razu tworzyć kont na wszystkich dostępnych portalach social media. Wręcz przeciwnie, lepiej zastanówmy się, w jakiej branży działamy i do kogo chcemy dotrzeć. Warto przez chwilę zmienić swoją profesję na detektywa i rozpatrzeć najlepsze opcje, przeanalizować profile innych osób, które reprezentują podobne stanowiska. Pamiętajmy, że nie tylko my jedyni jesteśmy specjalistami- na naszej drodze stoi duża konkurencja i dlatego warto ją poznać i zrozumieć. Czerpmy z tego wiedzę oraz pozyskujmy potrzebne informacje tak, aby stworzyć własny unikatowy profil, w jak najlepszy i profesjonalny sposób.

 

Praca nad własną marką osobistą

Jeżeli wyobrażasz sobie, że oferty będą spływały do Twojej skrzynki mailowej to niestety nie jest to takie proste. Otóż prawda jest taka, że swoją własną markę buduje się latami, tworząc sieć wartościowych kontaktów biznesowych, pokazując swoją wiedzę w artykułach branżowych oraz udzielając się na grupach i w komentarzach. Tak brzmi to strasznie i dla wielu osób oznacza wyjście ze swojej strefy komfortu ale jest to warte zachodu. Z czasem to zaowocuje i krok po kroku zwiększy się zainteresowanie profilem, a co za tym idzie- spłyną te najbardziej oczekiwane oferty.

Masz pytanie

Napisz do nas, jeden z naszych konsultantów skontaktuje się z Tobą!